Hírek, cikkek, vélemények egy helyen.
Írjunk szabadON!
Látogatók szerzése

A keresőalgoritmusok hatalma

Megszámlálhatatlanul sok weboldal van már az interneten. Többségüket rendkívül kevesen látogatják, a weboldalak túlnyomó többségének havi 50-100-nál is kevesebb látogatója van, és a havi 50-ben a domain tulajdonosának odakattintásai is benne vannak... Nem elegendő tehát összedobni egy weblapot, meg kell találni a látogatók odavonzásának módjait is.

Fenyvesi úrnak, aki a környék legjobb parkettás vállalkozását viszi, arról van elképzelése, hogyan is nézzen ki cégének weboldala, milyen fotókat szeretne oda kitenni, milyen tanácsokat osztogatni a parketták választékáról, ámde arról fogalma nincsen, hogy mi a CTR, a SEO, a RankBrain, és hasonló szakkifejezések, ráadásul nem is olyan könnyű ezeket elmagyarázni neki. Márpedig a látogatók szerzése az ő weboldalára ezektől függ. Már a weblap tervezésekor figyelembe kell venni a Google, mint legfőbb keresőoldal szempontjait, hiszen a Google keresőalgoritmusai gyakorolják a hatalmat az internet felett. És erről meg kell győzni Fenyvesi urat is a weblapját tervező informatikusnak...

Keresőoptimalizálás a fókuszban

A legtöbb látogató keresőoptimalizálással szerezhető, a weblapra ennek megfelelően kell a tartalmakat feltölteni. Lehet látogatókat szerezni internetes hirdetésekkel (Google Adwords, Facebook, stb.), email-marketinggel, a domain különböző listákon, adatbázisokban, katalógusokban való szerepeltetésével, linkek elhelyezésével más weboldalakon, pl. partnercégek weblapjain, szakmai fórumok oldalaira bejelentkezve, folyamatosan frissülő szakmai blog indításával, PR-cikkek megjelentetésével, és aki meg tudja fizetni, akár fizetett hirdetésekkel is.

A legértékesebb látogató a vásárló

A weboldal látogatóját persze nemcsak odavonzani kell, hanem ott is tartani, amihez releváns, színvonalas, rendszeresen frissülő tartalom kell. Az értékes látogató visszatér az oldalra, kommentel, üzenetet ír, kérdez, és természetesen rendel és vásárol, hogy megvalósuljon a weboldal elkészítésének fő célja, a vállalkozás bevételének növelése.

Címke: Látogatók szerzése
Dátum: 2019-08-12