Hírek, cikkek, vélemények egy helyen.
Írjunk szabadON!
PR cikkek

A PR cikkek felépítése

A keresőoptimalizálásban használatos írásos tartalmakra nagy figyelmet kell fordítani, hiszen minden, amit leírunk, hatást gyakorol az olvasókra. Nem csak a cikkek terjedelmét, illetve tartalmát kell tudatosan megválasztani, hanem a felépítésüket is érdemes megtervezni.

Tagolás bekezdésekkel, alcímekkel

A PR cikkek írásakor érdemes figyelmet fordítani a megfelelő tagolásra. Ha bekezdésekre szedjük a mondanivalót, akkor a szöveg sokkal átláthatóbb lesz, az emberek pedig szívesebben lendülnek neki az olvasásnak. Az egyes részek között alcímek használata is javasolt, így ugyanis az olvasók tisztába kerülnek azzal, hogy a témán belül pontosan miről is szólnak a bekezdések. A fő, illetve alcímeket érdemes úgy kitalálni, hogy azok figyelemfelketők legyenek, és hűen tükrözzék a szövegrészek tartalmát, mondanivalóját.

Rövid bevezetés, opcionális befejezés

A PR cikkeket érdemes egy rövid bevezetővel kezdeni, ami egyfajta kedvcsinálóként funkcionál. A teljes szöveg megnyitása előtt gyakran csak az első 2-3 mondatot lehet látni, ami azt jelenti, hogy az olvasók azok alapján döntik el, hogy megnyitják-e a cikkeket vagy sem. A bevezető rész sok esetben metacím is egyben, így semmiképp sem érdemes kihagyni a szövegből. A terjedelme ideális esetben 25-40 szó közé esik, de a hossza a weboldal technikai felépítése szerint változhat.

A cikkek akkor lesznek kerek egészek, ha a kifejtős részt követően, a szöveg végen egy befejezés is helyet kap benne, ahol összegzésre kerül a mondandó, megfogalmazzuk a tanulságokat, leírjuk a végső megállapításokat, tényeket, következményeket. Persze a szövegírás is a kreatív szakmákhoz tartozik, amik magával vonják az írói szabadságot. Ha a megrendelő nem ragaszkodik a felépítés szabályaihoz, akkor a szövegíró többek között a cikkek tagolása tekintetében is szabad kezet kap.

Címke: PR cikkek
Dátum: 2019-10-16