Véleményvezér lett a magyar megnevezésük, ők azok, akik befolyásolják a „tömeget”, azokat, akik követik őket a blogjukon, vlogjukon, a Facebookon, az Instagramon, a Youtube-on, a Twitteren. Ők az influencerek. Attól lettek azok, hogy egyedi látásmóddal, saját stílusukban, érdekesen és tartalmasan szólnak valamiről. Népszerűségüket a marketingkampányokban is kihasználják.
Az influence angol szó, jelentése „befolyással, hatással lenni valakire”. Az influencer marketing lényege, hogy ismert, tekintélynek örvendő személyiségek vagy az internetes aktivitásukkal sok követőt, népszerűséget szerzett emberek mondják el a véleményüket egy termékről, természetesen jó véleményt, hogy ennek hatására minél többen megvásárolják a terméket. Az online marketing eme speciális ága felfutóban van már Magyarországon is.
Egy kozmetikumot nemcsak egy csinos színésznő ajánlhat a neten rajongói figyelmébe, egy sportszert egy világbajnok kajakos, egy hangszert egy kiváló muzsikus, hanem „hétköznapi” emberek is, akik egy-egy szakterületre „bedolgozzák magukat”, mert megszállottan kedvelik a videojátékokat, a sminkelést, stb. Véleményvezér ugyanis akkor lehet valakiből, ha széleskörű tájékozottsága, felmutatható szaktudása, eredményei is vannak. Ez az alapja annak, hogy bizalmat tudjanak kelteni az adott termék iránt.
A fiatalabb generáció naponta akár több órát is eltölt a különböző közösségi platformokon. Vásárlási szokásaikat nagy mértékben meghatározzák a neten talált információk. Egy olyan márkaterméket például, amelynek célközönsége a Z generáció, érdemes egy jól kiválasztott influencernek felajánlani tesztelésre a piacra való bevezető reklámkampány részeként. A hagyományos marketingeszközök mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a közösségi média felületei, mert behálózott világban élünk. Szakértőknek vannak ugyanakkor fenntartásaik is az újgenerációs megoldások ellen: a reklámok etikusságának sérülését, a fiatalok manipulálását kifogásolják.