Egy jó termékleírás arra ösztönzi a potenciális vásárlókat, hogy rákattintsanak a webáruházban a vásárlási vagy kipróbálási lehetőségre. Ezért úgy kell elkészíteni, hogy könnyen áttekinthető és befogadható legyen. A hangsúlyt nem a műszaki részletekre célszerű fektetni, hanem annak bemutatására, hogy az adott termék hogyan segíti a majdani vevő életét, munkáját, miért éri meg neki, hogy megvásárolja.
Jó ötlet, ha a termékleírás szövege megszólítja a lehetséges vevőt: a Te vagy az Ön szó használata személyes megközelítést, érzelmi ráhangolódást eredményezhet. Ugyancsak hasznos, hogyha számok is szerepelnek a szövegben, pl. a termék méretéről, szállítási időről, mert a szám figyelmet igényel olvasás közben, jobban rögzül az információ a vevő fejében.
Szakszavakat csak olyan termék leírásában célszerű használni, amelynek a vevői is szakemberek, és biztosan megértik. Más hangnemben kell fogalmazni, ha olcsó háztartási porszívóról van szó, hiszen azt Julcsi vásárolja, akit nem érdekelnek a műszaki részletek, és másként, hogyha nagyteljesítményű, speciális ipari porszívóról, amelyet professzionális takarító vállalkozások fognak használni, mert őket nagyon is érdeklik az extra teljesítményadatok.
Fontos elem a weboldalon való megjelenítés milyensége is. Legyen például elég nagy a betűméret, hogy könnyen olvashatóvá váljék. Legyenek jó minőségű fotó- és videoillusztrációk, animációk hogy felkeltsék a vágyat a termék használata iránt. Jól kell megválasztani a színeket. A termékismertető színvonalának tükröznie kell a vevő számára, hogy az adott termék mennyire megéri az árát, milyen sok előnyös tulajdonsággal rendelkezik. Ne távozzon a vevő üres kosárral a webáruházból.